Somewhere i have never travelled

Minggu, 27 Maret 2011




E. E. Cummings' (1894 - 1962) writing and approach represented a new departure in poetry. He first flourished in the intellectually innovative and daring world of the 1920s. His work has never been fully appreciated by critics, but has an avid following among both connoisseurs and "ordinary" folk, because his poems touch people directly, especially young people.

The modern era was born in the 1920s, out of the ruins and desolation of World War I. The war smashed more than cities and people. It smashed Victorian conventions and class distinctions. Suddenly, people were not afraid to speak and write about sex as something enjoyable and beautiful. This was the era of James Joyce's Ulysses and Lawrence's Lady Chatterley's Lover, but also, especially in America, the era of Scott Fitzgerald's "Tender is the Night." A time of daring and romance in literature.

His poetry is informed by his unique philosophy of life and art. Cummings would laugh at most of the pedantic and trite dissections of his work by "objective" critics. Cummings had nothing against science and logic, but he didn't think it applied to feelings. He was intensely against regimentation and conventional thinking. His rebellion and unconventionality were symbolized superficially by his refusal to use capital letters in his poems, but they went far beyond that.

Typography and layout of the poem were often very important to Cummings, who was also an artist. Please note that we will not always be able to be faithful to the original typography, because of limitations of the medium. Like some other modern poets, ee cummings' often conveyed images and feelings by indirect allusions that would make readers see the images and feel the feelings he was feeling, though he also made skilful use of poetic conventions. He also had the gift of making the English language do unexpected and wondrous things, a gift that has made great poetry since the time of Shakespeare and before.

Somewhere i have never travelled was first published by Cummings in the book, ViVa in 1931. At the time, Cummings had been married to Anne Barton for two years. They were divorced a year later. It is not clear that she is the subject of the poem, or that he is the supposed narrator.

The poem begins:

somewhere i have never travelled

The "travel" is a metaphor of course for emotional "traveling."

When you read:

in your most frail gesture are things which enclose me,
or which i cannot touch because they are too near

what do you think about?

Doesn't everyone have things that are too close and therefore too secret, to "touch?"

Consider "your eyes have their silence." Of course, eyes don't talk, but they do talk in poetic convention, and Cummings, for all his unconventionality, uses it.

Notice how he alludes to flowers before he mentions anything about them "

your slightest look will easily unclose me
though i have closed myself as fingers,
that was the allusion. Here is the explicit mention:

you open always petal by petal myself as Spring opens
(touching skilfully, mysteriously) her first rose
But enough! We will not understand the art behind the Mona Lisa by doing a spectral analysis of the paint composition, and we will not understand the poetry of ee cummings by reading a long winded "analysis."






http://lovepoems.yu-hu.com/cummings/somewhere.shtml

EE Cummings '(1894 - 1962) menulis dan pendekatan mewakili keberangkatan baru dalam puisi. Dia pertama kali berkembang di dunia intelektual yang inovatif dan berani tahun 1920-an. Karyanya tidak pernah sepenuhnya dihargai oleh para kritikus, namun memiliki berikut avid antara kedua para pecinta dan "biasa" rakyat, karena sentuhannya orang puisi secara langsung, khususnya kaum muda.
Era modern lahir pada tahun 1920, keluar dari reruntuhan dan sunyi sepi Perang Dunia I. Perang dihancurkan lebih dari kota dan orang-orang. Ini menghancurkan konvensi Victoria dan perbedaan kelas. Tiba-tiba, orang-orang tidak takut untuk berbicara dan menulis tentang seks sebagai sesuatu yang menyenangkan dan indah. Ini adalah era Ulysses James Joyce dan Lady Chatterley's Lawrence's Lover, tetapi juga, khususnya di Amerika, era Scott Fitzgerald "Tender adalah Night." Suatu saat berani dan percintaan dalam literatur.
Puisinya diinformasikan oleh filsafat hidup yang unik dan seni. Cummings akan menertawakan sebagian besar pembedahan sok pintar dan usang karyanya dengan "objektif" kritikus. Cummings punya apa-apa terhadap sains dan logika, tetapi ia tidak berpikir itu diterapkan pada perasaan. Dia sangat menentang hidup teratur dan berpikir konvensional. pemberontakan-Nya dan unconventionality yang dilambangkan dangkal oleh penolakannya untuk menggunakan huruf kapital dalam puisi-puisinya, tetapi mereka pergi jauh di luar itu.
Tipografi dan tata letak puisi sering sangat penting untuk Cummings, yang juga seorang seniman. Harap dicatat bahwa kami tidak akan selalu dapat setia kepada tipografi asli, karena keterbatasan dari media. Seperti beberapa penyair modern lainnya, ee cummings 'sering disampaikan gambar dan perasaan dengan sindiran tidak langsung yang akan membuat pembaca melihat gambar dan merasakan perasaan dia merasa, meskipun ia juga memanfaatkan konvensi terampil puitis. Dia juga memiliki karunia membuat bahasa Inggris melakukan hal-hal yang tak terduga dan menakjubkan, hadiah yang telah membuat puisi besar sejak masa Shakespeare dan sebelumnya.
i suatu tempat belum pernah bepergian pertama kali diterbitkan oleh Cummings dalam buku, Viva pada 1931. Pada saat itu, Cummings telah menikah dengan Anne Barton selama dua tahun. Mereka bercerai setahun kemudian. Hal ini tidak jelas bahwa ia adalah subjek dari puisi, atau bahwa ia adalah narator seharusnya.
Puisi tersebut dimulai:
tempat saya belum pernah bepergian
The "perjalanan" adalah sebuah metafora tentu saja untuk emosional "bepergian."
Ketika Anda membaca:
dalam gerakan yang paling lemah adalah hal-hal yang saya lampirkan,atau yang saya tidak bisa menyentuh karena mereka terlalu dekat
apa yang Anda pikirkan?
Apakah tidak semua orang memiliki hal-hal yang terlalu dekat dan karena itu terlalu rahasia, untuk "sentuhan?"
Pertimbangkan "mata Anda telah diam mereka." Tentu saja, mata tidak berbicara, tetapi mereka berbicara dalam konvensi puitis, dan Cummings, untuk semua unconventionality nya, menggunakannya.
Perhatikan bagaimana dia menyinggung bunga sebelum ia menyebutkan sesuatu tentang mereka "
Anda terlihat sedikit pun dengan mudah akan unclose sayameskipun saya telah menutup diri saya sebagai jari,yang kiasan tersebut. Berikut adalah eksplisit menyebutkan:
Anda membuka selalu kelopak oleh kelopak membuka diri sebagai Spring(Menyentuh terampil, misterius) pertama naikTapi cukup! Kami tidak akan mengerti seni di belakang Mona Lisa dengan melakukan analisa spektral komposisi cat, dan kita tidak akan memahami puisi cummings d. dengan membaca tele panjang "analisis."

0 komentar:

Posting Komentar